Gör egen musli

Det här brukar jag ha i min müsli.

Solrosfrön
Pumpafrön
Hackade mandlar eller andra nötter
Russin
Svarta vinbär
Torkade bananer
Torkade äppelskal
Havregryn
Rågflingor
Linfrön
Sesamfrön

Jag har ingen dosering utan jag blandar av det som finns hemma. Sen fyller jag upp i flera glasburkar(honungsburkar) som jag har i matkällaren när min burk tar slut.



I somras så torkade jag svarta vinbär som jag nu sätter i min müsli. Det är verkligen super gott! Brukar också torka en del äppelskal som jag sedan klipper i bitar när det har torkat klart (ca 1 vecka).
När jag torkar använder jag en tidskriftssamlare i metall. Det är ett enkelt sätt att torka på när de inte är så mycket.

Ha det gott!/Åsa.Li



Kommentarer

  1. Åh torkade svartvinbär låter supergott, det måste jag komma ihåg att torka i sommar också =)

    Blandar också min egen müsli, gott och så vet man vad det innehåller <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar