Djupdykning bland böcker

Hej! Jag vet att jag inte har bloggat på länge! Det är nämligen så att jag har börjat läsa. Detta har inte alls hänt i nån större utsträckning sen jag fick barn (7 år sedan). Mitt återbruks intresse har nämligen blivit stort inom alla möjliga områden. Jag börjar intressera mig för självhushållning och börjar ifrågasätta hur vi konsumerar. Vad är egentligen nödvändigt? Vilka kemikalier finns i våran vardag? Hur påverkar dom oss? Vilka av alla rengöringsprodukter till mig och hemmet är egentligen nödvändigt? Vilka produkter skulle jag kunna göra själv? Mycket funderingar och projekt har tagit form på sista tiden som ni kommer att höra mera av. Just nu läser jag Katarina Johnssons första bok "Badskumt". Sjukt intressant läsning om olika kemikalier i våran vardag.


Plastbantning är något som jag har börjat med främst i köket. Jag skänker bort plast grejer och ersätter dem med nya eller helst begagnade saker i rostfritt stål/ glas eller trä.


Här har jag precis börjat att fylla upp skafferiet med glasburkar i stället för alla plast förpackningar. Det blir som en bonus mycket snyggare också.



Ha det gott!/Åsa

Kommentarer