En högtalare blir en tvättmaskin

På jobbet håller vi på att inreda "lilla huset". Jag och min kollega Amanda kom fram till att vi borde ha en tvättmaskin där. Efter att ha funderat en hel del på möjliga kartonger, for vi hem var och en för att fortsätta jakten. Väldigt snart fick jag denna före bild skickad till mig:-) En trasig högtalare! Inte ens jag skulle kunna ha föreställt mig att en högtalare skulle vara vår lösning.
  • Vi vände högtalaren upp och ner och tog ut all vaddering.
  • Hålen i högtalaren skruvade vi för med en träkloss på insidan.
  • Tejpade två plastlock svarta med el tejp.
  • Klippte sen ut två vita cirklar för att skriva tvättprogram och grader på.
  • Limmade fast locket med limpistol.
  • Två korkar skruvade vi fast i mitten, tillräckligt löst så att de går att skruva på.
  • Luckan klippte vi till av en plast låda som vi skruvade fast i en trä bit på sidan om.
  • Klart! Vi är tokigt nöjda över detta återbruk!
  • Vilken underbar arbetsdag:-)


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer