Egen variant av hushållspapper

Jag har hittat massa med snygga lösningar för alternativa hushållspapper på pinterest. Denna bild fann jag här. Tycket dock att de blev lite för avancerat så jag skapade en enklare variant:-)


Klippte av gamla handdukar som jag hade hemma och inköpta på secondhand för 1 kr. På bilden är handdukarna klippta i ganska stora bitar. Efter att ha använt dem ett tag gjorde jag små fyrkanter i storlek 10*10. I denna stora burk ryms det ca 50 st. Man använder det som vanligt hushållspapper, men efter man har torkat sätter jag mina i en tyg påse som jag sen tar upp och tvättar när den är full. Har gjort två uppsättningar till klart, i varsin påse bara att fylla på när det är slut. Är riktigt nöjd över mitt sparande av hushållspapper.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer