Pyssel paket "Gör din egen super hjälte mask"

Att göra pyssel paket är jätte skoj och mycket uppskattad present för barn. Jag bestämde mig en kväll för att göra ett litet lager med olika paket i fall de skulle komma upp något kalas. Att ha något "killig"är inte så dumt eftersom de är mycket svårare att hitta på.
Först behöver du en kartong som du dekorerar.

Om du har gamla videoband över så var de en suverän kartong! (De brukar ge bort VHS band på second hand butiker annars).


En beskrivning, lim, glitterfärg och något att limma fast. Jag hade lite stjärnor och sen så klippte jag ut lite blixtrar i silver papper (kommer från hundmats påse). Maskerna är utklippta i gummi också finns det två resårband. Limtuben kommer från ett "restpyssel paket" från Panduro och glitter färgen är köpt på second hand. Små plast påsar är himla bra att ha sparat i sådana present tillverkningar. Om du vill ha inspiration för flera pyssel paket så kolla in kategorin "pyssel paket" på startsidan. Dagens bidrag lämnar jag in till bloggutmaningen "I mina händer".


Ha det gott!/Åsa.Li


Kommentarer

  1. Smart! Videofodral finns ju i princip gratis på second hand. Var tvungen att ringa en kompis med söner nyss för att ta reda på vad killar vill ha i present. Kul att du är med i utmaningen. Välkommen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar