Ett nytt pyssel paket

Nu är de kalas tider igen och jag kan inte låta bli att tillverka pyssel paket:-)
Mina tidigare paket hittar du här och här och här.
 
Du behöver:
En kartong att rymma allt i
Papper att "pimpa" kartongen med.
Fyra kartongbitar med färggrant papper, rita ut vingar på baksidan.
Fyra plast skedar
Fyra piprenare 20 cm långa
Fyra snörbitar för upphängning.
Pärlor
Lim
Beskrivning
 
Mina tips:-)
Färggranna kartongbitar är bra att spara. Mina kommer från en presentkartong med barbiedockor, en partyhatt och en hundmatsbrosyr. Vid nyår beställde jag ett billigt pyssel paket från Panduro med utgången sortiment jätte billigt. Där följde ett gäng limtuber med som passade perfekt för detta enda mål. Även massa piprensare. Många av pärlorna kommer från secondhand och från trasiga halsband. Även nya plast skedar går att hitta på second hand. Så kostnad.. typ gratis:-)
 
 
Min beskrivning ser ut så här...

 
Pyssel lådan packad.

 
Så här blev Felicias som hon gjorde tidigare:-)


 Hennes kompis testade pyssel paketet samma kväll:-)   

 
Och Felicia har testat tidigare. Jätte fina båda två!
 

Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer