Tillverka en lejon dräkt.

Till helgen är de halloween fest i byn så vi har börjat förbereda oss vad vi ska klä ut oss till. Felicia var lätt. Hon ville vara häxa så jag inhandlade en hatt. Jag frågade Sam vad han ville vara. Alltså nåt läskigt/farligt....
Svaret blev "Jag vill vara ett lejon"!
Sagt och  gjort. Så googlade jag fram denna lejon mask och gjorde en egen av gult tyg och skin som jag strök fast mellan lägg bakom och sydde ihop. Även två öron bitar och en nos bit i skin.



Lejon tröjan blev denna tröja fast bak och fram. Klippte bort alla lappar.



Svansen gjorde jag av ett brunt tyg som jag klippte ut 9 gånger 60 cm. Sen la jag det rätta mot rätta på långsidan alltså (4,5 gånger 60)och sydde ihop och vände. En lång brun tyg korv. Svansen gjorde jag genom att vira gulaktiga garner runt fingrarna.


Ta lös från fingarna och knyta ihop en ände. Sen klippa upp den andra så det bildar en tofs. Stoppa in tofsens runda del i en öppning på svansen och sy igen med symaskin. Andra delen av svansen syr du fast på ett breddare resårband som passar runt ditt barns mage.



Kliv i resåren och göm din svans under tröjan.


Ett super farligt lejon!!!


Ha det gott!/Åsa.Li



Kommentarer

  1. Vilket farligt lejon och jättefin halloween kostym

    SvaraRadera
  2. Smart att vända tröjan ut-och-in!
    Och vilket härlig, farligt lejon det blev!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar