Gör en liten fågel

En dag hade min brukare och två assistenter varit ute i skogen och plockat bär. När jag kom på jobbet fanns det en hel hink med skogs material med en notering att jag skulle göra något fint. Vi känner varandra väl och vet vilka områden vi är bra på:-) Pyssel på jobbet, det kan inte bli så mycket bättre;-) Letade fram en kruka och stoppade skog i den. Kan inte bli fel! Skog är vackert!
Det kändes dock som om de saknades en fågel...


Därför beslöt jag mig för att tillverka en. Inspirationen kommer från kolossalt pyssligt.

1. Formade till en pappersboll som jag kläde med aluminium folie och skapade en fågel kropp.
2. Tejpade fågel med frystejp eftersom jag bara hade limstift.
3. Satt fast en ståltråds bit genom att trycka igenom den där fågels ben skulle ha suttit.
4. Riv massa små bitar från en tidning.
5. Limma fast dem så att de täcker hela fågeln.
6. Limma fast två ovala papper till vingar och en liten skärt.


7. Klipp till två svart runda ögon och limma fast.
8. Klart! Sätt fågeln där du vill ha den.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer