Kalas dax igen!

Nu är det åter igen dags för kalas. Denna gång en 5 årig kille. Humm vad gör man för present då?
Jo en superdräkt! Tur att Felicia är lika stor:-)

1. Klipp ut super kappan efter måtten som bilden visar.


2. Sicksacka runt kappan.

3. Klipp till två bitar bomullsband på 14 cm vardera och ett hals band på 46 cm. På ändarna av det sydde jag fast kardborre bitar så de lätt går upp om man fastnar någon stans. Sen sydde jag fast bitarna som bilden.


3. Maskerna gör man så här.

Blev att tillverka totalt fyra super hjälte dräkter.... Hade god hjälp av barnen.
Felicia ville ha blommigt:-)



En kul födelsedags present för kostnad av 0 kr. Röda tyget kommer från min brukares gamla soffa, tyget för maskerna kommer från Åsa. Resårbandet och bomullsbanden har jag också fått.
Okej, lite tid tog det, men så himla kul vi hade i vårat sy kaos:-)


Felicia lärde mig en viktig läxa. När man ger bort ett paket ska man fundera vad den andra vill ha. Denna pojke gillar superhjältar och rymden. Tror vi tajmade in de perfekt:-)



Ha det gott!/Åsa.Li




Kommentarer