Kaffe påsen

För två år sedan gick jag en sommarkurs i återbruk via Eskilstunas folkhögskola. De är bland de roligaste jag har gjort:-) Denna kaffe påse tillverkade jag då. Tyvärr har jag inte funnit nå bra användnings område så den hamnade i en låda. Plockade fram den och bestämde mig för att sy ett foder.

 
Hittade en svart duk som hade en färgfläck på. Klippte ut ett kors (utan färg), fållade kanten högst upp och sydde ihop sidorna.

 
Så här:-)
 

Satt i fodret som bilden visar dvs aviga mot aviga. Sydde ihop runt om högst upp med rak sömn..




Kom på sen att jag ville ha ett handtag så då fick jag sprätta en liten bit och stoppa in handtaget emellan tygerna och sy igen. Handtaget är från en gammal väska och är så pass långt att de kan ligga längst med botten på påsen. Jätte nöjd! Nu kommer den att användas:-)


 Ha det gott!/Åsa.Li


 

Kommentarer