Haklappar

När Sam var liten lärde jag mig att sy haklappar genom att rita av en vi hade hemma.Vaxdukarna är begagnade. Den svarta och den med gummorna har jag själv haft på köksbordet. Den ljusa kommer från Ruths utebord så den är renast, men mest solblekast av dem alla. Tycker att de blir lite kul att blanda tyger på detta sätt sen är de också praktiskt att få ut lite spillbitar.


Haklapparna är ihop sydda genom att vika den ovala delen dubbelt med de öppna kanterna utåt sidorna. Sedan har jag sytt fast snedslå band runt om. Den gröna har jag fått och den svarta är köpt.


Kardborreband har jag sytt fast så att de enkelt går att stänga. Tycker att det är opraktiskt att ha knytband på små barn. Mina barn är nu får stora för haklappar så dessa skänker jag till flyktingbarnen.


Ha det gott!/Åsa.Li






Kommentarer