Griffel färg del 1 av 3

Griffelfärg gör du så här:
Blanda 1 1/2 dl färg (valfri sort och kulör) med 1 msk gipspulver. Iden kommer från bloggen mitt hem min borg de är något jag har velat testa länge! Å så himla bra det blev:-)
Jag ville göra etiketter och klippte därför ut några lämpliga kartongbitar.


Målade dessa med griffelfärgen och lätt de torka. Sen gjorde jag ett hål med håltången för upphängning.

Fram med kritor för griffelfärg. Funkar utmärkt och behövs bara måla ett varv. Bättre och lättare att skriva på än köpes:-) Dessutom super billigt!


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Vilken strålande idé! Har sett det där receptet länge och tänkt men inte kommit till skott ännu. Kanske i år? Får inhandla gipspulver då! :)

    SvaraRadera
  2. WOW !!!! TUSEN TACK FÖR TIPSET ... HAR BÅDE FÄRG OCH GIPS
    BEHÖVER BARA NÅGONTING ATT PENSLA DET PÅ ..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar