En korv med bröd, tack!

Här kommer dagen bidrag till symötet. En kväll satt jag och kollade i boken "Barnens roliga Pysselbok" av Ulrika Hjort och Maria Rosenlöf. Jag hittade då en beskrivning på att göra en korvkiosk. Jag hade färdiga skick tuber och använde mig därför av dem för enkelheten. Har man inte det så går de snabbt att sy en kanal av tyg. Jag knöt hårt fast ett snöre i den ena ändan. Stoppade korven med innehåll från en kasserad kudde (tyg spill, papper funkar också).



Delade en toa rulle och fick två korv bröd.-)

Korvarna är på kokning...

                                                         -En korv med bröd, tack!
                                                         -Ketchup?


En ketchup tub gjorde jag av en tomte mössa. Ta bort tofsen.


Ta ett vit tyg (Åsas gardin) och skriv med permanent tusch. Vill man broddera funkar de ju också.


Jag tog decopacelim och limmade fast etiketten och även över så de skulle hålla.


Klippte två bomullsband, vek dubbelt och sydde fast i ena kanten. Lämna ett hål för att kunna stoppa den.


Stoppa den och sy fast de andra bandet och igen hålet. Knöt ihop banden och hängde upp den med en krok i lekköket.


                                                            -Ketchup?
                                                           -Ja tack!
                                                           -Varsågod!

Live bilder med barn får ni se nån annan dag;-)

Ha det gott!/Åsa.Li








Kommentarer

  1. Vilken bra idé. Jättefina korvar.

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé. Skulle tro att barnen gillar det va?

    SvaraRadera
  3. Tack! Barnen älskar att få grejer till lekköket är mycket välbesökt mellan varven. Gillar när de går fort att fixa uppskattade leksaker:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar