China schack

Hittade denna i returides gratis låda. Tänkte att de skulle bli en bra utmaning för mig...


Minst ett halvår efter (alltså i helgen) tog jag bort spel lådorna under.


Målade den vit fram och bak.
 
 
Hittade en lampfäste för väglampor som jag har fått av mamma.

 
Gjorde ett hål i ett lock från en kryddburk.
 

Vände brädan med baksidan uppåt. Trädde på kryddlocket på lamppinnen och genom hålet i china schacket och på med metallocket från framsidan. Satt också ditt ståltråd i alla fyra riktningar för att brädan skulle stå rakt.

Klart! Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd!
Lämnar in ytterligare ett bidrag till upcykling utmaningen lampskärmar.
 



Ha det gott!/Åsa.Li



Kommentarer

  1. Det blev ju en underbart fin lampa. Du är så påhittig Åsa! Tack för paketen och bonusen. Det fina kortet var så läckert. Hur har du gjort dessa blommor? Jag kommer att publicera priserna som ett inlägg till helgen. Är hemma från jobbet nu med en kanon förskyldningen.

    SvaraRadera
  2. Men vad häftigt!! Nu blir det till att jaga ett sånt på loppis också 😃
    Ha en underbar dag!!
    //Petra

    SvaraRadera
  3. Enastående!!! Jag säger bara det!!!

    SvaraRadera
  4. Himla läcker lampa! Underbart återbruk!

    SvaraRadera
  5. Så fiffig du är! Lampan blev jätte fin! :)

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Ångrar att jag slängde ett kinaschack häromdagen...

    SvaraRadera
  7. Vilken bra ide, Åsa!!!!!

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk ide. Stort tack till ännu ett vackert bidrag till upcyklingsutmaningen. Du är en verklig inspiratör.
    Tack och trevlig helg
    KRam
    ANnie

    SvaraRadera
  9. Wow så läcker!! Kanontips!:)

    SvaraRadera
  10. Så snyggt! Vilken bra idé!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  11. Den idén kommer jag nog knycka. Lampan var bara sååå läcker, vilken kanonidé. Må så gott / Anki

    SvaraRadera

Skicka en kommentar