Skogslampa till höstutmaning

Susanne har startat en ny höstutmaning så jag här kommer mitt bidrag:-)
För några år sedan hittade jag en avlång rislampa. Den fungerade och har varit bra, tills de gick sönder i en liten för hård hantering. Lampstommen har sedan väntat på bättre tider.
Det visade sig vara nu:-) Blev inspirerad av kajamarias lampor.


Här kan ni se lampan och dess tillhörande metallringar i botten och toppen.
Metallringarna virade jag mattrasor runt. På bilden kan ni också se fyra stycken till metalltrådar. Dessa virade jag fast för att hålla den översta ringen på plats. Dessa trådar blev också gröna.

Med pinnar från vedbon virade jag fast dem. Börja med att knyta fast en pinne med mattrasor/snöre i stålringen uppe och nere. Vira sedan över nästa pinne och runt den till nästa. Håll på så uppe och nere tills du kommer runt. Mina pinnarna är olika tjocka och olika långa men de är ju en smak sak.



Två rönn bärshjärtan gjord på ståltråd fick också prydda min skogslampa.

 
Det blir riktigt mysigt sken av lampan.
 

Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

Skicka en kommentar