Sovrummet i sin helhet

Nu är sovrummet klart och precis som i resten av huset så finns det återbruk/återanvändning i överflöd även här. Därför kommer nu lite samlade bilder.


Draperi lösning som döljer bokhylla och tvätt förvaring. Gardinerna kommer från Maria.
Byrån har jag fått av syran och lådan på är de som blev kvar av ett nattduksbord.


Nya tvätt förvaringen bakom draperiet hyllorna ovanför är gjord av halverade lådor.


Bredvid byrån är utkiksplatsen över älven. Den är byggd av en gammal bänk. Under den har ungarna sin koja. De vita kuddarna kommer från Åsas nya hem rensning.


Madrassen i fönstret är inlindad i ett säng överkast som min farmor har virkat.

Förhänget till fönstret är sytt av en jul duk och fodrad med en begagnad flisfilt.
Stolen fick jag ta från någons grovrensning och second hand tavlan fick nu flytta in.

Hjärtan av lingonris och ståltråd.

Sänggaveln är en spegeldörr som är öppen på sidorna för att dölja sladdar. En överbliven bredd golvlist blev nattduksbord. Sänghimmel av gardiner.


Överkastet fick jag av min farfar som hade hittat det på ett flygfält med stora oljefläckar på.


Tavellister kommer från en upphittad trasig låda vid vägen. Upphängd av två kapsylgrejer.


Krokar från rivningen av byns skola.

Gardinerna är sydda av en panelgardin från Åsa.

Hjärta av ståltråd och garn.
Allt är bloggat om sen tidigare. Hoppas ändå att jag ska väcka era återbruks hjärnor och ni ska bli inspirerad att göra något kul återbruk.


Ha det gott!/Åsa.Li




Kommentarer

  1. många fina lösningar , fastnade lite extra för sänggaveln

    SvaraRadera

Skicka en kommentar