Slakta en stol

Denna stol fann jag i förrådet. Den följde med huset och har nog en hel del år på nacken. Har en plan att denna skall fylla ett bra syfte i våran hall.


Sågade av bena ovanför ben pinnarna vågrätt. Så här skulle den kunna fungera som pall eller litet avlastningsbord, men min plan var en låda. Följ med så får ni se:-)


Tvättade upp den!


Måttade ut sidor till lådan genaom att snurra stolen och rita. Detta för att de var en gamal stol som inte var rak. Efter de sågade jag ut bitarna med sticksågen och sandpapprade kanterna.


Limmade och spikade fast sidorna.











I lådan skall jag förvara ett extra vinterombyte till ungarna:-)


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Vilken kreativ fantasi du har Åsa. din nya förvarings låda passar perfekt under soffan i utrymmet som blev kvar från den andra lådan.

    SvaraRadera
  2. Som jag nog nämnt tidigare är du både fiffig och en duktig hantverkare som kan förverkliga dina idéer. En riktigt smart idé det här - förvaring kan man aldrig få för mycket av!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar