Bildeboks låda

Jag hittade för ett tag sedan en åtebruks utmaning där man skulle återbruka något på tema sommar. Har funderat kring det och här kommer nu mitt bidrag till pysselutmaningen.
Denna bildebok fick jag av min farmor. Den har min pappa haft när han var liten och nu har ungarna haft den, så nu har sidorna rykt. Alla djuren är ute i gräset, så då är det sommar tycker jag.
Alla sidorna rundade jag av i hörnen.

Först gjorde jag hål med håltången som ni ser på bilden. Sen satte jag dit botten platan med buntband. Botten är kvadratiskt tillklippt.


Alla buntband är med skarvarna utåt alltså detta är insidan. Detta för att de ska bli enkelt att klippa banden sedan. Dra inte åt buntbanden för mycket på en gång.


Börja med en sida åt gången och jobba runt. Dra så småningom åt buntbanden helt.


Klipp av alla buntband.
 
 
Klart!


Vad har man då en sådan låda till? Mattrasor kanske:-)
 Vill ni se en annan bildebokslåda kan ni kolla här.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Det ante mej att en utmaning inte skulle gå dej förbi... :) Jo, detta smarta återbruk minns jag från förra gången det begav sej. Kul!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Och smart! Kan du inte visa upp den i återbruksgruppen?

    SvaraRadera
  3. Verkligen kul att du ville vara med i min utmaning med din idé... Nu vet jag varför jag köpt en hel packe buntband i olika färger, måste prova!!

    Hoppas du hänger på nästa gång det blir utmaning, förhoppningsvis i höst...
    Sköt om dig!! //Petra

    SvaraRadera

Skicka en kommentar