Återbruks glädje

Jag skulle gärna vilja dela med mig av några saker som har hänt i vardagen som har gjort mig glad.

  • Jag jobbar som personlig assistent och min brukares byrå var på alla sätt mycket sunkig. Därför hade jag fått till uppgift att åka med den till soptippen (återvinnings centralen). Jag brukar se möjligheter i de mesta, men jag ville inte ta hand om denna möbel. Sagt och gjort så åkte jag med byrån för att lämna den, men just då hade de stängt tidigare:-( Jag var inte så intresserad att ta hem den, så jag åkte tillbacka till jobbet och lastade av den på våran parkeringsplats. Dagen efter var den borta! Ingen blev gladare och mer nyfiken än jag. Var jag kräsen när jag inte ville ge den ett nytt liv?

Jag hoppas att någon har get byrån ett nytt liv och har den åkt till tippen så tackar jag ödmjukast för hjälpen.

  • Att bo med mig är nog något som är smittsamt. Jag sorterar allt så min karl kom hem en dag och hade räddat massa pantburkar på jobbet som folk inte orkade panta:-) Blev löjligt glad över den gärningen.
  • I veckan kom de också paket i brevlådan!
Det var småtavlorna som jag vann från Susannes 2 års jubileum:-)
Det är pappers rullar mina vänner, jag blev så inspirerad att göra något liknande...



Sen var de ett till? Jag som inte ens väntar flera paket!
Det var en härligt och glad överrasknings present från min vän Maria.




Jag tycker gåvor är absolut bäst när de inte förväntas. Gåvor som kommer från hjärtat gör en glad.
Är så himla glad över att jag har möjlighet att sprida inspiration om Återbruk.
Tackar ödmjukast Maria för en fina gåvan och de vänliga orden :-)

Ha det gott!/Åsa.Li









Kommentarer

  1. kul att du gillade tavlorna! Så enkla att göra och dem går att utveckla på många sett.

    SvaraRadera
  2. Härligt att man kan inspirera tycker jag..bara älskar när folk kommer in till min ateelje och visar vad dom har gjort själv.. =)

    Ha en fin fortsatt vecka och midsommar! <3
    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar