Nu blommar det

Jag har funderade kring Fiffiga systras månads pyssel "Nu blommar det" och fick lust att bidra med lite annorlunda blommor.

Detta behöver du:
Plåtburkar/lock av olika storlekar (3-4 per blomma)
Plåtsax
Rundstav
Spik/hammare
Skruv/skruvdragare

  1. Klipp sönder plåtgrejer i valfria former.
  2. Slå ett stort hål i mitten av alla grejerna.
  3. Para ihop locken och dra i en skruv i en rund stav.
  4. Plantera och njut!

Det prickiga locket hittade jag på stan för säkert ett år sedan. Hade en känsla att de skulle komma till användning, tycker man blir glad av den:-)



Blomkrukans historia kan du läsa om här.






Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Så flitig du är på återbruk! Gillar dina plåtblommor lite extra mycket! :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack de var roligt att du gillar dem:-)

    SvaraRadera
  3. wow jag blir imponerad av dina konstverk! så du har investerat en plåtsax. jag har också gått i dem tankarna men jag är så rädd för att skära mig.

    SvaraRadera
  4. jag och min plåtsax har sällskapat i snart två år till och från:-) Har alldrig skurit mig under den tiden. Om man vill kan man fila av kanterna med metallfil. Prova de är så kul!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar