Lappteknik

En sak jag skulle vilja bli bra på är lappteknik. Det är så himla fint! Jag har dock inte tålamod att mätta rakt utan jag klipper och syr. Sen hoppas jag på det bästa:-)

Jag beslutade mig för att göra två kuddar till min moster i födelsedags present. Tyget är restbitar av jeanstyg och nyanser i rosa. Det blåa tyget till baksidan kommer från Therese tyggömmor.-)
Detta inlägg skickar jag också in som bidrag i Susannes återbruks utmaning.



Kuddarna har ingen dragkedja för de kan jag inte än ;-)
Blev därför ett "örngotts överdrag" som jag satte kantband på baksidan för ett snyggare avslut.


Kuddarna i sin helhet! Jag är mycket nöjd, trots en hel del skönhets fel...
Hade dessutom tur att pricka in en bra present som passade mosters blåa gardiner utan att vetta om det:-)






Ha det gott!/Åsa.Li


Kommentarer

  1. Tack för kommentaren och att du ville hjälpa mig med att få in bilder i bloggen igen.
    Jag läste på någon blogg att det var att byta webbläsare som gällde. Jag tog Google chrome.
    Jag hade även fullt i användandet av bildutrymme, men tog in dem i paint och minskade till 30% och nu gick det att göra inlägg med bilder, utan att jag behövde använda mig av någon annan adress.
    Glad jag blir av all hjälp och att det löste sig!!
    FINA kuddöverdrag du gjort!
    Lite lustigt, jag håller just också på med (bland annat) lappteknik och vill lära mig mer! Och tänkte göra ett sånt inlägg till Susannes utmaning :)
    MEN en sak som jag kommit på är att det BEHÖVER INTE vara rakt!!! Man kan göra snett med flit med ;) Ska se om jag får upp ett inlägg med mina sneda block för beskådan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jättefina kuddar! du är ungefär på samma synivå som mig. jag vill lära mig att allt om sy på maskinen. tyvärr så blir jag ofta osams med maskinen och tappar lusten. jag har också försökt mig på lappteknik. men att mäta och klippa rakt är inte min grej. Men snett var lika snyggt eller snyggare. det blir då mer egen designe!

    SvaraRadera
  3. Du använder samma teknik som jag. Jätefina! :)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Fina kuddar! Jag leker mest också när jag skapar och det är det bästa som finns!
    Min symaskin och jag är för det mesta vänner men när jag inte känner för att ta ut alla mina sygrejor så broderar jag lite i stället och dekorerar mina täcken.

    http://gloriasquilt.blogspot.se/

    SvaraRadera
  5. Fina kuddfodral! Ja, du... antagligen kvinnlig intuition.. att omedvetet kunna matcha kuddar till mosters gardiner, så klart! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar