Gemensam julklapp

Fick en vagn av min vän Malin som hennes flickor hade haft:-)


Använd, men den funkar toppen. Framför allt hade den hjul och de saknade ungarnas gamla;-)

Sufleten såg lite solblekt ut så jag bestämde mig för att sy en ny. (Det färglada tyget kommer också från Malin). Jag la den gamla sufleten på tyget och klippte ut. En bit av detta tyg och ett grått som är rester från min gamla soffa. Sydde ihop dessa bitar och kanaler för plastbågarna (härmade orginalet). Till sist kantband och ett knapphål för en skruv längst fram på vagnen. Det blir mitt bidrag till klockarbarnets återbruksutmaning.



En liten miss i beräkningen på kantbanden gjorde att de blev två färger på en sida:-)



Mycket nöjd över en fin och gratis julklapp till barnen:-)



Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Förstår att du är nöjd! Det blev ju snyggare än originalet!!! Bra återbruk!

    SvaraRadera
  2. Japp, absolut snyggare än originalet.

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken toppenfin julklapp! Toppen med återanvändning sådär.. =)

    SV: Mmm älskar mormorsrutor..och snart dags att sy ihop hela härligheten.. <3

    Kraaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Verkligen fint!!! Änskar jag vågade ta mig an såna här projekt, men det kommer aldrig mer än till tanken, men vad snyggt det kan bli!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar