Spegel dörren blev väggpanel

Denna dörr tillhör huset. Vi har ingen användning för den som dörr, men den är vacker och har historia så den får tjäna ett annat syfte.


Efter att ha svettas med sticksågen i några timmar kan ni nu se tre panel bitar.
Det är alltså de två långa speglarna och en bit av en kort.




Jag stötte på lite problem när jag skulle ha loss det gamla låset. Skruvarna hade nämligen rostat fast men, "Går det inte med våld, så går det med övervåld;-).


Först skruvade jag dit spegelbitarna efter varandra. Längst ner spikade jag fast en platt tunn list för att dölja skavanker och skruvar.



Dörrens nyckelhål fick sitta kvar. Tycker det är enormt vackert!


På överdelen ligger en rundad list. Listerna är bara målade en gång och de fick bli så. Tycker att de går bättre ihop med speglarna som är lite slitna och missfärgade.


Panellen är nu färdig och sitter uppe på väggen. På denna vägg ska det bli massor med foton så småningom:-)


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Åhh vilket vackert återbruk..precis som dom skulle ha gjort förr i tiden då man verkligen kunde ta vara på allt! <3 <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag är verkligen jätte nöjd. Har tänkt att gör detta länge...

      Radera

Skicka en kommentar