Gaffel blir hårklämma?

Håller på att gnugga mina hjärnceller för sommarutmaningen i juli. Funderade kring temat bestik och kapade i min iver en plast gaffel för att göra en hårklämma.




Detta var inte så smart drag eftersom den inte alls ville fungera som jag ville. Återkommer om ett annat användnings område:-D

Fick börja leta efter flera oanvändbara bestik och fann denna barn gaffel.



Den är dålig och inte speciellt snygg så den passade in på profilen.
Jag och Felicia decopacade den. Nu fick jag också tillfälle att visa er våran tork anordning som annars används för att torka vantar och mössor över öppna spisen. Metallställningen följde med i lådan till våran luftvärmepump. Med lite snören och krokar i taket så var den klar.




Nu åter till gaffeln. Med två magneter på baksidan blev den en annorlunda vykorts hållare.




För den som undrar så sitter den bra på kylskåpet, men bilden blir då kass!


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Vilken fiffig lösning du kom på till sist med ditt gaffelfynd.

    SvaraRadera
  2. Jo jag är riktigt nöjd! Går ju att hänga båda vägarna och har man inte magneter kan man ju alltid sätta en gaffel i snöre.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar