En sprucken och väderbiten lykta.

Glaset på lyktan som har hängt i stugan i flera år hade nu gått sönder.
När vi var där i midsommar sa min mamma "Åsa den där lyktan kan du ta om du vill.
Du kan ju kanske måla den eller nåt".
Mamma börjar lära sig att jag ser potential i det mesta:-)


Måla den lät dock jobbigt, men jag tänkte det kommer nog nån plan för den där.
Det gjorde det också dagen efter. Sommarutmaningen "grenar pinnar och slanor" ska hjälpa mig att förvandla lyktan till en korg. Detta är starten, grenar flätade runt om.
Slyröjde våra diken lite och tog av löven från lite säljkvistar.


Många kvistar senare...


Går ju att ha som vilken korg som helst att förvara garnnystan eller annat i. Men jag tyckte att det var fint att ställa en vas med blommor i den. Går ju också att plantera en blomma i och hänga upp som en ampell.



Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

Skicka en kommentar