Liten rundvandring

Här bor jag med min sambo Magnus och våra barn Felicia och Samuel (halva Ronja syns på bilden). Snart har vi sommar och då är de så här underbart vackert (för en vecka sedan låg snön forfarande kvar på sina ställen).Vi har bott i vårat hus sen -08 och vi trivs otroligt bra ute på landet. Inga bilar som stör och inga gatlycktor som är i vägen när man ska titta på stjärnorna och norrskenet. Just nu är dock inte det så aktuellet eftersom de börjar vara ljust dygnet runt.
Tänkte att ni skulle få följa med mig in och kicka på lite återbruk.

Våran gamla micro stodd länge här och Felicia satt på den medan hon tog på sig kläderna. Med en liten enkel makover fick den stå kvar som barnpall. Sydde en dyna med en liggunderlags bit i och lite till fix.
 I micron förvarar vi dockkläderna. Klippte dock bort alla kablar i fall ungarna skulle vilja värma kläderna:-)
Hittade en trevlig sommarutmaning i återbruk så jag passar på att skicka in denna bild dit.http://hhjaja.blogspot.se/2012/05/sommarutmaningen-vill-du-vara-med.html.

En återbruks dröm jag har haft var att göra en egen soffa. Det gjorde jag för snart två år sedan av lastpallar och vanliga madrasser. Älskar soffan för att den slukar massor med förvaring i ryggstöden och under om man vill. Är också otrolig bekvämt för att den är bredd. Hatar soffan nu för att den är nerpinkad och nersutten. Men en soffa för 650 kr seconhand (allt utom tyget) är helt ok.








Jag älskar återbruk i alla matrial men just nu så syr jag mycket. Jag hatade faktiskt textilslöjd när jag gick i skolan. Gillade inte att rita noga efter mönster, blev så mycket måsten. Riktigt tråkigt faktiskt. Har sedan dess lämnat grejer som behövs lagas till mamma. Men för 1 år sedan hittade jag en symaskin i soppbodan på jobbet. Många fynd har man gjort där:-) Den funkade skapligt men gav tillslut upp, så efter jul köpte jag mig en ny maskin. Enklaste möjliga passar mig bra. Vi är nu riktigt bra kompisar.

Nåldynan är en kork som har fått stoppning, likt en flugsvamp. Blir glad av den, särskilt som tyget kommer från Felicas kläder som liten bäbis. Nostalgi:-)




Nu är de slut för i dag. Har redan lär mig massor sv datorns underbara värld.

Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Hej! Jag tog mig friheten att lägga in din länk hit själv (det lyckades inte först). Bra jobbat med första inläggen! Skoj att se! Smart! :-) Kan du följa den här länken och lägga in adressen till din blogg (http://aterbrukavasali.blogspot.se/).

    SvaraRadera
  2. Tack! Har lagt upp din länk efter en del letande:-) Man får massor av lärdomar och hjärnseler gnuggade med detta:-)

    SvaraRadera
  3. Pall av micro? Ja, men varför inte?? Den hade ju redan funnit sin plats, så det var väl bara att hänga på förmodar jag. Smart!

    SvaraRadera
  4. Jo det funkar bra. Älskar sådana projekt som inprincip är klara redan, bara lite tillfix. Stabil för en vuxen dessutom.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar